
Informacja dotycząca spraw meldunkowych |

Od 1 stycznia 2013 r. tytułem ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 1407) zniesiono niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego. Wprowadzono szereg ułatwień m. in.:
1. wprowadzono możliwość automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu pobytu,
2. wprowadzono możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika, legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33§2 Kodeksu postępowania administracyjnego,
3. odstąpiono od konieczności zgłaszania przy dopełnieniu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej,
4. zniesiono obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE, obywateli państw EFTA- stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy,
5. zlikwidowano obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów,
6. zlikwidowano obowiązek właścicieli, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników,
7. wydłużono termin realizacji obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni oraz zniesiono sankcję karną za niedopełnienie obowiązku meldunkowego,
8. wydłużono okres wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy.
Szczegółowych informacji w sprawach meldunkowych udziela Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy Dolsk. 
|