GMINA DOLSK
Temat: Informacja dotycząca spraw meldunkowych
Informacja dotycząca spraw meldunkowych |
Od dnia 1 stycznia 2013 r. zniesiono niektóre przepisy dotyczące obowiązku meldunkowego. Ustawą z dnia 7 grudnia 2012 r. wprowadzono ułatwienia w kwestiach meldunkowych (Dz.U. z 2012 r. poz. 1407).
Zgodnie z nowymi przepisami:
- nie trzeba najpierw wymeldowywać się w jednym urzędzie, aby w drugim urzędzie dokonać zameldowania.
Wszystkie te czynności można dokonać w jednym urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu.
Od 1 stycznia 2013 r. przy dokonywaniu meldunku, nie ma obowiązku podawania informacji o:
- wykształceniu,
- obowiązku wojskowym,
- oraz przedkładania książeczki wojskowej.
Zniesione zostały sankcje karne m.in. dla obywateli polskich i obywateli UE, na niedopełnienie obowiązku meldunkowego.
Dłuższy jest też termin na zgłoszenie meldunku, z dotychczasowych 4 dni termin został wydłużony do 30 dni.
Zgodnie z oczekiwaniami obywateli można dopełnić formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika.
Oznacza to, ze ustanowiony pełnomocnik będzie mógł m. in. zarówno zameldować, jak i wymeldować z miejsca pobytu stałego oraz z miejsca pobytu czasowego, trwającego ponad 3 miesiące.
Ponadto od 1 stycznia 2o13 r. nie ma obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy.
Nie ma także obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.
Zgodnie z ustawą obowiązek meldunkowy zostanie zniesiony z początkiem stycznia 2016 r.
Opublikowano dnia 20-05-2013 r.
|